שׁוֹשַׁנַּת יַעֲקֹב צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה, בִּרְאוֹתָם יַחַד תְּכֵלֶת מָרְדְּכָי.
תְּשׁוּעָתָם הָיִיתָ לָנֶצַח, וְתִקְוָתָם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר.לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ, וְלֹא יִכָּלְמוּ לָנֶצַח כָּל הַחוֹסִים בָּךְ.
אָרוּר הָמָן אֲשֶׁר בִּקֵשׁ לאַבְּדִי. בָּרוּךְ מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי.אֲרוּרָה זֶרֶשׁ אֵשֶׁת מַפְחִידִי.
בְּרוּכָה אֶסְתֵּר בַּעֲדִי.אֲרוּרִים כָּל הָרְשָׁעִים. בְּרוּכִים כָּל הַצַּדִּיקִים.וְגַם חַרְבוֹנָה זָכוּר לַטּוֹב.
צורר פרסי שזומם מזימת השמדה על העם היהודי? כן, זו המציאות העכשווית וגם סיפורו של פורים. וכמו בימי אחשוורוש והמן, הקדוש-ברוך-הוא מחולל לנו ניסים ומציל אותנו מידי מבקשי רעתנו.זו בעצם ליבת התפילה הנאמרת אחרי קריאת המגילה – 'שושנת יעקב'. אנחנו מודים לבורא העולם על היותו תשועתם של ישראל לנצח ותקוותם בכל דור ודור.ומתוך שמחת החג אנחנו מברכים את מרדכי היהודי, אסתר המלכה וכל הצדיקים, ואפילו את חרבונה שאמר את הדבר הנכון בזמן הנכון; וגם מבהירים את טיבם המקולל של שונאי ישראל – המן וזרש וכל הרשעים, בעבר ובהווה.המילים העתיקות הולבשו על ניגון חב"די עליז, והשיר מושר בפי אריאל זילבר.