בְּנֵי הֵיכָלָא דִּכְסִיפִין לְמֶחֱזֵי זִיו דִּזְעֵיר אַנְפִּין.
יְהוֹן הָכָא בְּהַאי תַּכָּא דְּבֵהּ מַלְכָּא בְּגִלּוּפִין.
צְבוּ לַחֲדָא בְּהַאי וַעֲדָא בְּגוֹ עִירִין וְכָל-גַּדְפִין.
חֲדוּ הַשְׁתָּא בְּהַאי שַׁעְתָּא דְּבֵיהּ רַעֲוָא וְלֵית זַעֲפִין.
קְרִיבוּ לִי חֲזוּ חֵילִי דְּלֵית דִּינִין דִּתְקִיפִין.
לְבַר נַטְּלִין וְלָא עָאלִין הַנֵי כַּלְבִּין דַּחֲצִיפִין.
וְהָא אַזְמִין עַתִּיק יוֹמִין לְמִצְחָא עֲדֵי יְהוֹן חַלְפִין.
רְעוּ דִילֵהּ דְגַלֵי לֵיהּ לְבַטָּלָא בְּכָל-קְלִיפִין.
יְשַׁוֵּי לוֹן בְּנוֹקְבֵיהוֹן וִיטַמְרוּן בְּגוֹ כֵיפִין.
אֲרֵי הַשְׁתָּא בְּמִנְחָתָא בְּחֶדָוָתָא דִזְעֵיר אַנְפִּין.
משפחתיּות, שקט ושלווה, בתוכם ומעבר להם נמצאת השבת. סעודות השבת מצליחות לחרוג מלהיות רק אוכל טעים המעניק אנרגיה ומצב רוח טוב. יש בהן נינוחּות וטעם של שבת. אוכלים לא בגלל ש... ולא בשביל ש... סוף סוף לא ממהרים. נוכחים בהווה ומתענגים על קדושת השבת.
האוכל, על פי דברי חכמינו, לא עולה לנו שקל כי מי שהזמין אותנו משלם הכל. איננו אוכלים משל עצמנו אלא משולחן אחר, אנחנו מסובים בשולחנו של המלך. סעודות השבת כל כך מרוממות, עד שמובא בקבלה כי הן ממשיכות את תפילות השבת ואף עולות עליהן בקדושתן.
השיר נכתב בארמית על ידי האר"י הקדוש, ומיועד לסעודה השלישית בשבת לעת ערב. השיר כולל מונחים ורמזים הלקוחים מתורת הסוד.
גם המעט שאנו מבינים עושה טוב לנשמה: הרעים הסתלקו. אין כעס ואין דין. הקליפות התקלפו, אפשר להתקרב ולראות את המלך מקרוב. רצון ושמחה מלווים את השעה המיוחדת הזאת, וגם מלאכים וכנפיים.
הניגון המיוחד מבטא קרבה וגעגוע כאחד. אנחנו נמצאים קרוב קרוב, ודווקא משום כך מתמלאים בגעגוע עז. אולי בגלל השבוע שעבר, אולי בגלל השבוע שעוד רגע מתחיל. נסיכים ונסיכות אנחנו. נזכרים באצילות, בגינוני המלוכה, ומרגישים שייכים. בני ההיכל אנחנו, פעם בשבוע מותר לנו.
להאזנה לסיפורו של הניגון בהסכת 'הללו'- לחצו כאן